Προσπαθούν να αποκτήσουν στυλ και…

Της τέχνης τα παράλογα

Της Μαίρης Αδαµοπούλου
«Οι Κάννες βρίσκονται στη Γαλλία και ποτέ  δεν θυµόµαστε να έχασαν οι σταρ τον δρόµο τους και να βρέθηκαν σε σχετικά ελληνικά φεστιβάλ», σχολιάζει ο συγγραφέας για τις  εκκεντρικές εµφανίσεις καλλιτεχνών και καλεσµένων στις γκαλερί

Τα «άπλυτα» του εικαστικού κόσµου βγάζει στη φόρα µε χιούµορ ένα νέο εγχειρίδιο καλής συµπεριφοράς, µε την ελπίδα ότι ίσως κάποτε καταφέρουν να… πλυθούν
«Προσπαθούν να αποκτήσουν στυλ και να κάνουν τη διαφορά. Κυκλοφορούν από γκαλερί σε γκαλερί µε πλατύγυρο καπέλο, λευκό πουκάµισο και δερµάτινο γιλέκο τύπου Γιόζεφ Μπόις. Μόνο που ο Μπόις (σ.σ.: ο καλλιτέχνης µε τη µεγαλύτερη επιρροή στην εικαστική πραγµατικότητα της µεταπολεµικής Ευρώπης και της Αµερικής)

που καθιέρωσε το συγκεκριµένο στυλ έφερε τραύµα στο εξωτερικό της κεφαλής. Ο γραφικός µιµητής φέρει προφανώς τραύµα στο εσωτερικό της µέρος».

Είναι ένα µόνο από τα δεκάδες παραδείγµατα που έχει µαζέψει εδώ και δυο και πλέον δεκαετίες εµπειρίας στον χώρο της τέχνης ο καλλιτέχνης, συνιδιοκτήτης της γκαλερί «Cheap Art» και του οµώνυµου θεσµού (πώληση έργων τέχνης σε πολύ χαµηλές τιµές), Γιώργος Γεωργακόπουλος. Και επιχειρεί µε ένα γεµάτο χιούµορ και παραδείγµατα εγχειρίδιο – υπό τον τίτλο «Savoir Vivre για καλλιτέχνες», που παρουσιάστηκε χθες στον εικαστικό χώρο «TAF» – να βάλει λίγη τάξη στη συµπεριφορά των εικαστικών, αποκαλύπτοντας κάποιες φορές σπαρταριστά παρασκήνια, ενώ δίνει χρήσιµες οδηγίες σωστού «φέρεσθαι».

«Καλλιτέχνις άρτι αφιχθείσα από τη Γηραιά Αλβιώνα, ενεφανίσθη σε εγκαίνια εικαστικής έκθεσης µε λουλουδάτη χαµηλή παντοφλοσαγιονάρα και µε µίντι ροζ φούστα και τη λάσπη από το περπάτηµα στους βρεγµένους δρόµους να έχει επικαθίσει στο πίσω µέρος της γάµπας τού επίσης λουλουδάτου (άλλο εµπριµέ) καλσόν, δηµιουργώντας ένα όχι τόσο καλαίσθητο, όµως άκρως διασκεδαστικό θέαµα», θυµάται ο συγγραφέας. «Η εικόνα του καλλιτέχνη είχει τυποποιηθεί µέσα από τις ταινίες του ελληνικού κινηµατογράφου, την επιθεώρηση και την τηλεόραση. Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για γραφικά ή κωµικά περιθωριακά άτοµα µε ενδυµατολογικές ιδέες που φροντίζουν για την τυποποίηση αυτή. Παραδόξως πλήθος ανθρώπων που ανήκει ή θέλει να δείξει ότι ανήκει στον χώρο αυτόν µεταµφιέζεται τοιουτοτρόπως. Το ατηµέλητο στον χώρο των τεχνών θέλει να δηλώσει µε την εµφάνισή του ότι βρίσκεται στις πνευµατικές σφαίρες και λιγότερο στα ταπεινά εγκόσµια. Παρακαλούµε ας το δείξει µε το έργο του», γράφει. ∆εν είναι όµως µόνο το ενδυµατολογικό που µπαίνει στο στόχαστρο του Γιωργου Γεωργακόπουλου. Συλλέκτες – «τον ψαρά τον πιστεύεις γιατί στην Ελλάδα υπάρχουν µεγάλα ψάρια. Μεγάλοι συλλέκτες δεν υπάρχουν» –, καλλιτέχνες µε διεθνή καριέρα – «διεθνής καλλιτέχνης δεν είναι αυτός που εκθέτει ευκαιριακά στο εξωτερικό, αλλά αυτός που τον αναγνωρίζουν εκεί» –, τελετές εγκαινίων – «άστοχο φιλί στο αυτί µπορεί να οδηγήσει σε µερική ή µόνιµη κώφωση» – δεν γλιτώνουν από την πένα του. Οπως επίσης οι παρεµβατικές σύζυγοι των καλλιτεχνών – «εφιάλτης κάθε γκαλερίστα» –, τα τραπέζια και οι δεξιώσεις – «η ρετσίνα δεν πίνεται σε κολονάτο ποτήρι».

< INFO

Γιώργος Γεωργακόπουλος, «Savoir Vivre για καλλιτέχνες», Εκδ. Μελάνι, τιµή: 16 ευρώ

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: